תחבורה ציבורית בפריז

מכירים את זה שעליתם לאוטובוס בחו"ל אבל לא ידעתם שצריך לתקף אותו בעליה והפקח נתן לכם קנס? או שיצאתם משדה התעופה באמצע הלילה ולא היה לכם מושג איך מגיעים למלון שלכם?
בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך המלא לתחבורה הציבורית בפריז. כאן תקבלו את כל התשובות כיצד התחבורה הציבורית בפריז עובדת. תגלו איך מגיעים משדה התעופה למרכז העיר, מהם קווי המטרו, אלו כרטיסים קיימים בתחבורה הציבורית בעיר ועוד.

אל תפספסו את המדריך הזה לפני שאתם טסים לפריז!

תחבורה ציבורית בפריז - הגעה משדה התעופה אל העיר

בפריז ישנם שני שדות תעופה מרכזיים אשר משמשים טיסות מישראל ואל ישראל:
שדה התעופה שארל דה גול – שדה התעופה החדש והמודרני של העיר, נבנה בשנת 1974 ומאז הוא שדה התעופה המרכזי של העיר ואחד הגדולים באירופה. שדה התעופה נמצא במרחק של כ25 קילומטר צפונית מזרחית למרכז העיר פריז.
שדה התעופה אורלי – בעבר היה שדה התעופה המרכזי של העיר, עד לפתיחתו של שדה התעופה שארל דה גול. השדה נמצא כ15 ק"מ דרומית למרכז העיר פריז.

הגעה משדה התעופה אורלי 

שדה התעופה בנוי מ-2 טרמינלים, המערבי והמזרחי. המזרחי משמש בעיקר טיסות פנים בתוך צרפת והמערבי משמש לטיסות בין לאומיות וממנו אתם ככל הנראה תנחתו ותמריאו.

  1. orlyval  – קו מטרו שיוצא משדה התעופה ומגיע לתחנת Antony, שם תוכלו לעלות על קו רכבת RER B שמגיע למרכז העיר פריז. הוא עובר בסמוך לגני לוקסמבורג, איל דה לה סיטה ומרכז פומפידו. לקו זה יש תחנה גם בנמל התעופה שארל דה גול, למקרה שאתם צריכים לעבור שדה תעופה לצורך טיסת המשך. עלות הנסיעה: 15.40€ כולל ההחלפה לרכבת.
  2. orlybus – קו אוטובוס שיוצא משדה התעופה אורלי,הוא מגיע לתחנת Denfert-Rochereau. מתחנה זו, ניתן לעלות על קו רכבת RER B או על קו מטרו 4 שעובר בסמוך לכנסיית סן סולפיס, איל דה לה סיטה, ולה האל. אן על קו מטרו מספר 6 שנוסע מערבה ועובר ליד מגדל אייפל ושער הניצחון. עלות הנסיעה: 11.20€
  3. מוניות – ביציאה מהשדה יש תחנת מוניות מסודרת שמתנהלת בצורה מדהימה. העלות של הנסיעה היא קבועה 37€ לגדה הימנית, ו 32€ לגדה השמאלית.

משדה התעופה יש שאטל שנוסע ישירות לדיסנילנד. עלות הנסיעה: 24€ למבוגר, 11€ לילדים בגילאי 3-11, ילדים עד גיל 3 נוסעים ללא עלות.

ישנם עוד מספר אפשרויות לנסיעה משדה התעופה לעיר, לרוב הם לא יעילים לתיירים ולכן לא הרחבנו עליהם.

 

הגעה משדה התעופה שארל דה גול

שדה התעופה מחולק ל3 טרמינלים -טרמינל 1, טרמינל 2 וטרמינל 3. כאשר טרמינל 2 מחולק לעוד 7 טרמינלים קטנים יותר ומסודרים בין 2A ל- 2G. בין הטרמינלים יש רכבבת שמחברת ביניהם ומסיעה את הנוסעים והיא נקראת: CDGVAL. רכבת זו עוצרת גם בחניונים של שדה התעופה.

  1. רכבת RER B – בשדה התעופה יש תחנת רכבת של קו RER B שמגיע למרכז פריז, הוא עובר בסמוך למרכז פומפידו, איל דה לה סיטה וגני לוקסמבורג. משם אתם יכולים להחליף לקווי מטרו שמגיעים למלון שלכם. לרכבת יש תחנות בטרמינל 3 וטרמינל 2 בשדה התעופה. עלות הנסיעה: 11.45€
  2. Roissybus – שאטל שנוסע למרכז פריז ועוצר בתחנה אחת בלבד – ליד בית האופרה. בשדה התעופה הוא עוצר בטרמינל 1, טרמינל 2, וטרמינל 3. עלות נסיעה: 16.20€.
  3. אוטבוס, קו 351 – מגיע לפריז לתחנת Nation שם תוכלו להמשיך בנסיעה עם קו רכבת RER A, או עם קווי מטרו מספר: 1,2,6 ו-9. בשדה התעופה יש לו תחנות בטרמינל 1 ובטרמינל 3. עלות הנסיעה: 2.10€ בקניית כרטיסים מראש, 2.50€ בקניית כרטיס באוטובוס
    יש קו נוסף מספר 350, אך הוא מגיע לאזור הצפוני של פריז ואינו משמש תיירים לרוב.
  4. מוניות – ביציאה מהשדה יש תחנת מוניות מסודרת שמתנהלת בצורה מדהימה. העלות של הנסיעה הוא קבוע 53€ לגדה הימנית, ו 58€ לגדה השמאלית.

משדה התעופה יש שאטל שנוסע ישירות לדיסנילנד. עלות הנסיעה: 23€ למבוגר, 10€ לילדים בגילאי 3-11, ילדים עד גיל 3 נוסעים ללא עלות.

ישנם עוד מספר אפשרויות לנסיעה משדה התעופה לעיר, לרוב הם לא יעילים לתיירים ולכן לא הרחבנו עליהם.

תחבורה ציבורית בפריז - טרמינל 1 נמל התעופה שארל דה גול

תחבורה ציבורית בפריז - נסיעות בתוך העיר

מטרו

בפריז יש 14 קווי מטרו ועוד 3 קווי מטרו משלימים שמסומנים במספרים ובצבעים שונים, כך ניתן להבדיל ביניהם בקלות. בפריז יש מעל 300 תחנות של קווי מטרו, מתוכם מעל 60 תחנות שבהם עוברים שני קווים או יותר. השימוש במטרו הוא פשוט מאוד וקל להבנה.
בכל ירידה לרציפי המטרו, יש שלט ובו מופיעות התחנות הבאות של הקו שעובר ברציף הזה עוצר בהם, כולל התחנה האחרונה שלו, אם התחנה שלכם מופיעה, אתם במקום הנכון. אם התחנה שאתה מעוניינים להגיע אליה איננה מופיעה, כנראה שזה לא הכיוון שאתם צריכים ועליכם לחפש את הירידה לרציף הנגדי.
במפות הללו, תוכלו לראות באיזה תחנות יש קישוריות לקווי מטרו נוספים או לקווי רכבת RER.

שעות פעילות המטרו הן: 05:00-00:30, בסופי השבוע המטרו עובד עד השעה 02:15. בחלק מהקווים בשעות השיא עובר קו מטרו כל דקה.

תחבורה ציבורית בפריז - קו מטרו נכנס לתחנה

רכבת פרברים RER

רכבות הפרברים באות להשלים את קווי המטרו, הן נוסעות גם אל פרברי פריז בניגוד למטרו שעובד בעיר עצמה. במרכז העיר, רכבות אלו נוסעות אף הן מתחת לאדמה וישנם חמישה קווים שמסומנים באותיות A-E והן מופרדות בצבעים.
חשוב לשים לב כי קווים אלו מתפצלים לקראת היציאה לפרברים, אתם חייבים לשים לב מה התחנה האחרונה ולראות שעליתם על הקו הנכון. אם עליתם על RER B אבל לא בדקת שהוא RER B3 לא תגיעו לשדה התעופה שארל דה גול אלא למקום אחר לחלוטין.
בעזרת רכבות אלו תוכלו להגיע לשני שדות התעופה של פריז, לדיסנילנד ולארמון ורסאי.

תחבורה ציבורית בפריז - רכבת RER

אוטובוסים

בנוסף לקווי המטרו, ורכבות ה RER יש כ-350 קווי אוטובוס שנוסעים בין היעדים השונים בעיר. בגלל שמרכז פריז צפוף ומאוד פקוק, רוב התיירים מעדיפי להשתמש בשירותי המטרו ורכבות הפרברים שהם מהירים מאוד. לעיתים זה יהיה נחמד להשתמש באוטובוסים כדי לראות את פריז בזמן הנסיעה. בנוסף, הנסיעה באוטובוסים תתאים למי שצריך תחבורה ציבורית נגישה, מכיוון שברוב תחנות המטרו אין מעליות אלא רק דרגנועים או מדרגות. 

אוטובוסים פועלים במהלך שעות היום בין 05:30 עד 00:30.

קווי הלילה מתחילים בדרך כלל בחצות, ופועלים עד 05:30 בבוקר בכל לילה.

תחבורה ציבורית בפריז - אוטובוס עוצר בתחנה
תחבורה ציבורית בפריז - קו אוטובוס נוסע בעיר

סוגי כרטיסים (מטרו, רכבת פרברים ואוטובוסים):

סוג כרטיס עלות
נסיעה חד פעמית 2,10€
חופשי יומי 13.55€
חופשי 2 ימים 22.05€
חופשי 3 ימים 30.10€
חופשי 5 ימים 43.30€

מלבד כרטיסי נסיעות אלה, ניתן לרכוש כרטיסיה של 10 כרטיסים בעלות של 16.9€.

 

אזורים 1-5:

סוג כרטיס עלות
חופשי יומי 28.50€
חופשי 2 ימים 43.30€
חופשי 3 ימים 60.70€
חופשי 5 ימים 74.30€

בפריז יש כרטיס שנקרא Nevigo והוא מחולק ל2 סוגים:
Navigo Easy – זה כרטיס שלא צריך להזדהות כדי לרכוש אותו, הוא עולה 2€ וניתן להטעין אותו בכרטיסי הנסיעה ובכרטיסיה.
Navigo – כדי לרכוש אותו יש להזדהות, למלא פרטים ולהביא תמונת פספורט. ניתן לרכוש בו כרטיס חופשי שבועי, החופשי שבועי בתוקף בימים קבועים, מיום שני בבוקר עד יום ראשון שאחריו בערב. עלות החופשי חודשי היא 30€, וכוללת נסיעות באזורים 1-5. מי שמגיע בימים אלו ( ולא למשל בין שישי לשלישי, כי אז צריך לרכוש חופשי שבועי עבור 2 שבועות) ומתכנן לנסוע מחוץ למרכז העיר כרטיס זה ישתלם לו בהכרח. הכרטיס עולה 5€ חד פעמי.

תחבורה ציבורית בפריז - שלט METRO בכניסה לתחנה

מוניות

התחבורה הציבורית בפריז כל כך מפותחת וכל כך קל לעבור בין האתרים כך שלא באמת צריך להשתמש במוניות. מה גם שפריז היא עיר פקוקה וסיכוי טוב שנסיעה במונית תהיה איטית יותר מנסיעה במטרו/רכבת פרברים.
אבל, אם החלטתם בכל זאת להשתמש בשירותי המוניות, הנה כמה דברים שחשוב לדעת. על כל גג של מונית יש כובע לבן ועליו רשום "TAXI PARISIEN", כשהמונית פנויה נדלק אור ירוק, אם היא תפוסה האור יהיה אדום. מלבד זאת,תעריפי הנסיעה מחולקים ל3 קטגוריות, A,B ו-C על גג המונית תדלק נורה שתודיע מה התעריף כעת:
תעריף A – יסומן בצבע לבן.
תעריף B – יסומן בצבע כתום.
תעריף C – יסומן בצבע כחול.

מלבד המוניות הרשמיות של העיר, אובר גם פועלים בפריז וניתן להזמין מהם מוניות באפליקציה. מומלץ להוריד את האפליקציה מראש ולהירשם אליה. מכיוון שכדי להרשם נשלח קוד אימות לנייד, אם אתם לא עם הסים הישראלי שלכם, לא תוכלו להירשם.

תחבורה ציבורית בפריז - מונית
תחבורה ציבורית בפריז - מונית