מידע שימושי פריז

סגרתם חופשה בפריז וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד פריז מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

סגרתם חופשה בפריז וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד פריז מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

פריז מידע שימושי - המרת מטבע

המטבע הרשמי של צרפת הוא: יורו. השער של היורו ביחס לשקל משתנה, כיום (נכון לשנת 2023) ניתן לומר ש 1,000 יורו שווה כ 4,000-4,100 ש"ח.  הסימון שמזוהה איתו הוא: €. 

השטרות של היורו הם: 5, 10, 20, 50, 100, 200 ו500 יורו.

המטבעות של היורו הם: 1,2,5,10,20 ו50 סנט.
ובנוסף מטבעות של 1 יורו ו2 יורו.

תוכלו לבדוק את שער היורו במחשבון הבא:

כיום ניתן לשלם כמעט בכל מקום בכרטיס אשראי, לעיתים אפילו בשווקים ובמוניות. עוד לפני הטיסה, מומלץ לבדוק את אחוז העמלה בתשלום בכרטיס אשראי, לעומת אחוז העמלה בשער ההמרה וכך להחליט מהי הדרך שיותר משתלמת בשבילכם.

הפינה של דובי

לא מומלץ להסתובב עם כמות גדולה של כסף מזומן, מכיוון שזה יכול להיות פתח לאובדן או גניבה. כדאי לפצל את הכסף ולהחזיק אותו במספר מקומות (בארנק, בתא פנימי בתיק, פאוץ שנכנס מתחת לבגדים וכו'). אם יש במלון כספת ניתן לאחסן שם חלק מהמזומן שלכם. 

אם החלטתם להמיר כסף או למשוך מכספומט, חשוב להכניס את הכסף למקום בטוח לפני היציאה חזרה אל הרחוב.

מהן הדרכים להמיר ליורו?

  1. המרה בארץ – ניתן להשיג יורו בצ'יינגים, בדואר או בבנק. במקומות המרה שונים תמצאו ששער ההמרה שונה, לכן מומלץ לבדוק מראש מהו השער היציג, ולקנות במקום שבו שער ההמרה הוא הקרוב ביותר לשער היציג. שימו לב שברוב המקומות לא תהיה עמלה על ההמרה, אלא רק עמלה שהיא בתוך שער ההמרה. כלומר אם 100 יורו שווה 400 ש"ח, כדי לקנות 100 יורו תשלמו  410 או 420 ש"ח.
  2. המרה בעיר היעד – מומלץ לבצע את ההמרה בצ'יינג גדול ומוכר. שימו לב, לעיתים מסתובבים בקרבת הצ'יינגים אנשים מפוקפקים, שמציעים עזרה או המרה של הכסף. אל תתפתו לזה גם אם השער נשמע זול, לרוב מדובר בהונאה. בשום אופן לא מומלץ להמיר כסף אצל אדם פרטי ברחוב, מכיוון שלא ניתן לדעת מה אמינותו והאם הכסף אמיתי או מזויף.
    אנו ממליצים להמיר את הכסף עוד לפני החופשה, ולא לבזבז על זה זמן במהלכה. אם החלטתם בכל זאת להמיר בחו"ל, ההבדלים בין השערים הם לא ענקיים, ולכן אין צורך לחפש מקום מסוים, אלא ניתן לבדוק את המקומות בסביבתכם ולבחור מבניהם מקום שנראה אמין ומציע שער משתלם.
  3. משיכה מכספומט – עוד לפני שאתם טסים, כדאי לוודא שכרטיס האשראי שאתם לוקחים איתכם הוא בינלאומי, ולבדוק מהי העמלה על משיכת כסף בחו"ל. שימו לב שבעת משיכה מכספומט ישנן שתי עמלות – עמלה של חברת האשראי (לרוב אחוז מהסכום שנמשך) ועמלה של הכספומט עצמו (עמלה קבועה). כמו כן, וודאו שאתם יודעים וזוכרים את הקוד הסודי שלכם, כדי למשוך כסף או לשלם באשראי תהיו חייבים להקיש את הקוד.
  4. המרה בשדה התעופה – ברוב שדות התעופה ישנן עמדות של צ'יינג' שבהן תוכלו להמיר כסף. אך שיטה זו פחות מומלצת מכיוון ששערי ההמרה לרוב יהיו יקרים יותר ופחות משתלמים.

פריז מידע שימושי - שקעי חשמל

שקע החשמל בפריז זהה לשקע הקיים ברוב מדינות אירופה, ומתאים לתקעים הנפוצים בארץ של שני פינים. מתח החשמל והתדר שלו זהים לזה הישראלי, כך שתוכלו להשתמש כרגיל במוצרי החשמל שלכם גם בפריז. חשוב לשים לב כי בפריז השקעים הינם בעלי 2 פינים בלבד (ולא 3 כמו בישראל) הנקראים Type C ו Type F. כך שאם ברשותכם מוצר בעל 3 פינים, שאתם מעוניינים להשתמש בו בעיר, מומלץ להביא איתכם מתאם חשמל מתאים.

פריז מידע שימושי - מזג אוויר

בפריז, מזג האוויר משתנה לאורך כל השנה. בין אם אתם מתכננים חופשה רומנטית או טיול להכרת העיר, הידיעה למה לצפות במהלך כל עונה של מזג האוויר יכולה להפוך את הביקור שלכם למהנה עוד יותר. כך, תוכלו לתכנן את הטיול שלכם בצורה מושלמת ולהחליט מהי העונה שלכם מומלץ לבקר בעיר.

סתיו (ספטמבר עד נובמבר):

אחרי שהקיץ מסתיים, והמוני התיירים ששטפו את הרחובות חוזרים לביתם, ,תערובת יפה של צבעי השלכת שוטפת את פריז. מזג האוויר נעשה קריר יותר, והטמפרטורות הממוצעות נעות בין 11°C ל-18°C. לכן, זה זמן מצוין לצאת לטיולים ברחובות וגני העיר ולראות את שלכת הסתיו. ייתכן שתזדקקו למטריה כי בעונה זו הגשם מתחיל לרדת לעתים קרובות יותר. מכיוון שבעונה זו יש פחות תיירים, הכניסה לרוב האטרקציות המובילות של העיר תהיה נוחה ונעימה יותר עם תורים קצרים.

חורף (דצמבר עד פברואר):

החורף בפריז חושף צד קסום של העיר, במיוחד לקראת חג המולד שבה העיר מתקשטת והיא שובה את המבקרים באווירה החגיגית שלה. למרות שהטמפרטורות יכולות לרדת ל-3°C עד 7°C. תוכלו ליהנות מרגעים נעימים בבתי קפה מקסימים ולהתפעל מהקישוטים החגיגיים במהלך חג המולד. חלק מהאטרקציות בחוץ עשויות להיות פחות מהנות לטיול, אבל עדיין תוכלו לבקר במקומות מקורים כמו מוזיאון הלובר ובית האופרה. לפעמים במהלך החורף יורד שלג, מה שגורם לרחובות ולאתרים המפורסמים להיראות קסומים עוד יותר.

loader-image
פריז
10:00 pm,
temperature icon 17°C
שמיים בהירים
Humidity 76 %
Wind Gust: 0 Km/h
Sunrise: 7:30 am
Sunset: 7:59 pm

אביב (מרץ עד מאי):

האביב בפריז הוא תקופה של התחלות חדשות. הטמפרטורות מתחילות לעלות, מ-7°C ל-15°C מה שגורם לכך שנעים להסתובב ברחובות העיר ובגנים המפורסמים שלה. תוכלו לראות פרחים פורחים בכל מקום, והם מוסיפים יופי נוסף לעיר. עם זאת, כדאי לבדוק את תחזית מזג האוויר כי לעיתים קרובות יכול לרדת גשם. 

 

קיץ (יוני עד אוגוסט):

הקיץ בפריז מלא חיים ושמש. הטמפרטורות חמות יותר, עם טמפרטורות הנעות בין 15°C ל-25°C, זה זמן מושלם לפעילויות בחוץ. מומלץ לבקר במקומות כמו גני לוקסמבורג, הליכה על גדות הסיין גני טווילרי ועוד. אבל צריך לזכור שזוהי עונת השיא של התיירות, אז צפו להמוני תיירים ששוטפים את העיר, ותתכוננו לתורים ארוכים בכל האטרקציות של העיר. מומלץ להזמין מראש כרטיסים כדי לחסוך את התורים. 

 

אם אתם תוהים מתי לבקר, האביב (מרץ עד מאי) מומלץ מאוד. מזג האוויר נוח, והעיר בשיא פריחתה עם פרחים צבעוניים. תוכלו ליהנות מנקודות ציון אייקוניות, לטעום מאכלים טעימים מהמטבח הצרפתי בבתי קפה נעימים, ולצאת לטיולים נינוחים לאורך נהר הסיין תחת שמש האביב העדינה. עם זאת, לא משנה באיזו עונה תבחרו, עם תכנון נכון ותחושת הרפתקאות, הטיול שלכם לפריז יהיה בלתי נשכח.

 

לסיכום, פריז מקבלת מבקרים לאורך כל השנה, כל עונה מציעה את הקסם המיוחד שלה. בין אם אתם מאוהבים בצבעי הסתיו, מוקסמים מחגיגות החורף, נהנים פריחת האביב, או מתעוררים מאווירת הקיץ, תמיד יש מה לגלות בעיר האורות. אז, ארזו מזוודות, התכוננו למזג האוויר והתכוננו למסע בלתי נשכח ברחבי פריז.

דברים שכדאי לדעת