מידע שימושי פראג

סגרתם חופשה בפראג וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד פראג מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

סגרתם חופשה בפראג וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד זה תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

פראג מידע שימושי - המרת מטבע

המטבע הרשמי של צ'כיה הוא: קורונה. השער של הקורונה ביחס לשקל משתנה, כיום (נכון לשנת 2023) ניתן לומר ש 1,000 קורונה שווה כ 170 ש"ח. למרות שצ'כיה הצטרפה לאיחוד האירופי כבר בשנת 2004, הצ'כים ממשיכים להשתמש במטבע הקוקונה הישן והמוכר. הסימון שמזוהה איתו הוא: CZK. 

השטרות של הקורונה הם: 100, 200,  500, 1,000, 2,000, ו5,000, קורונות.

 

פראג מידע שימושי - שטרות קורונה

המטבעות של הקורונה הם: 1, 2,  5, 10, 20, ו50 קורונות.

פראג מידע שימושי - מטבעות קורונה

תוכלו לבדוק את שער הקורונה במחשבון הבא:

כיום ניתן לשלם כמעט בכל מקום בכרטיס אשראי, לעיתים אפילו בשווקים ובמוניות. עוד לפני הטיסה, מומלץ לבדוק את אחוז העמלה בתשלום בכרטיס אשראי, לעומת אחוז העמלה בשער ההמרה וכך להחליט מהי הדרך שיותר משתלמת בשבילכם.

הפינה של דובי

לא מומלץ להסתובב עם כמות גדולה של כסף מזומן, מכיוון שזה יכול להיות פתח לאובדן או גניבה. כדאי לפצל את הכסף ולהחזיק אותו במספר מקומות (בארנק, בתא פנימי בתיק, פאוץ שנכנס מתחת לבגדים וכו'). אם יש במלון כספת ניתן לאחסן שם חלק מהמזומן שלכם. 

אם החלטתם להמיר כסף או למשוך מכספומט, חשוב להכניס את הכסף למקום בטוח לפני היציאה חזרה אל הרחוב.

מהן הדרכים להמיר לקורונה?

  1. המרה בארץ – ניתן להשיג קורונה בצ'יינגים, בדואר או בבנק. במקומות המרה שונים תמצאו ששער ההמרה שונה, לכן מומלץ לבדוק מראש מהו השער היציג, ולקנות במקום שבו שער ההמרה הוא הקרוב ביותר לשער היציג. שימו לב שברוב המקומות לא תהיה עמלה על ההמרה, אלא רק עמלה שהיא בתוך שער ההמרה. כלומר אם 1,000 קורונה שווה 170 ש"ח, כדי לקנות 1,000 קורונה תשלמו  175 או 180 ש"ח.
  2. המרה בעיר היעד – מומלץ לבצע את ההמרה בצ'יינג גדול ומוכר. שימו לב, לעיתים מסתובבים בקרבת הצ'יינגים אנשים מפוקפקים, שמציעים עזרה או המרה של הכסף. אל תתפתו לזה גם אם השער נשמע זול, לרוב מדובר בהונאה. בשום אופן לא מומלץ להמיר כסף אצל אדם פרטי ברחוב, מכיוון שלא ניתן לדעת מה אמינותו והאם הכסף אמיתי או מזויף.
    אנו ממליצים להמיר את הכסף עוד לפני החופשה, ולא לבזבז על זה זמן במהלכה. אם החלטתם בכל זאת להמיר בחו"ל, ההבדלים בין השערים הם לא ענקיים, ולכן אין צורך לחפש מקום מסוים, אלא ניתן לבדוק את המקומות בסביבתכם ולבחור מבניהם מקום שנראה אמין ומציע שער משתלם.
    אם אתם מתכננים להמיר את הכסף בפראג, מומלץ להגיע לעיר עם יורו או דולר, ולא עם שקלים. זאת מכיוון שהרבה מהצ'יינג'ים בפראג לא מחזיקים בשקלים ולכן לא תוכלו להמיר בהם.
  3. משיכה מכספומט – עוד לפני שאתם טסים, כדאי לוודא שכרטיס האשראי שאתם לוקחים איתכם הוא בינלאומי, ולבדוק מהי העמלה על משיכת כסף בחו"ל. שימו לב שבעת משיכה מכספומט ישנן שתי עמלות – עמלה של חברת האשראי (לרוב אחוז מהסכום שנמשך) ועמלה של הכספומט עצמו (עמלה קבועה). כמו כן, וודאו שאתם יודעים וזוכרים את הקוד הסודי שלכם, כדי למשוך כסף או לשלם באשראי תהיו חייבים להקיש את הקוד.
  4. המרה בשדה התעופה – ברוב שדות התעופה ישנן עמדות של צ'יינג' שבהן תוכלו להמיר כסף. אך שיטה זו פחות מומלצת מכיוון ששערי ההמרה לרוב יהיו יקרים יותר ופחות משתלמים.

פראג מידע שימושי - שקעי חשמל

שקע החשמל בפראג זהה לשקע הקיים ברוב מדינות אירופה, ומתאים לתקעים הנפוצים בארץ של שני פינים. מתח החשמל והתדר שלו זהים לזה הישראלי, כך שתוכלו להשתמש כרגיל במוצרי החשמל שלכם גם בפראג. חשוב לשים לב כי בפראג השקעים הינם בעלי 2 פינים בלבד (ולא 3 כמו בישראל) הנקראים Type C ו Type F. כך שאם ברשותכם מוצר בעל 3 פינים, שאתם מעוניינים להשתמש בו בעיר, מומלץ להביא איתכם מתאם חשמל מתאים.

פראג מידע שימושי - מזג אוויר

פראג, עיר הבירה של צ'כיה, היא אחד היעדים היפים באירופה. עם זאת, כמו רוב הערים במרכז אירופה, מזג האוויר בפראג יכול להיות בלתי צפוי, ואתם חייבים להיות מוכנים לשינויים במזג האוויר,שכן, הוא יכול להשתנות במהירות ולהפתיע אותכם. בעיר יש ארבע עונות שונות – אביב, קיץ, סתיו וחורף. ולכל עונה יתרונות וחסרונות משלה לביקור בעיר.

הזמן הטוב ביותר לבקר בפראג הוא בין סוף אפריל לתחילת אוקטובר כאשר מזג האוויר חם יותר, ויש הרבה שמש. האביב הוא זמן מקסים לביקור בפראג כשהעיר מתעוררת לחיים אחרי החורף, תוכלו להנות מהפריחת העצים והפרחים בעונה זו. הטמפרטורות יכולות לנוע בין 10 ל-20 מעלות צלזיוס, לכן חשוב להצטייד בלבוש קל וחם כאחד.

הקיץ הוא עונת השיא לתיירות בפראג, ולא בכדי. העיר חמימה ושטופת שמש, מושלמת לפעילויות באוויר הפטוח ולסיורים באטרקציות הרבות. הטמפרטורות נעות בדרך כלל בין 20 ל-30 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותו לזמן האידיאלי לטייל בגנים המרהיבים של העיר וליהנות מהאירועים השונים המתרחשים ברחבי העיר. שימו לב שעונה זו היא שיא התיירות של העיר, ולכן האטרקציות התיירותיות עמוסות. 

הסתיו בפראג הוא גם זמן מצוין לבקר בפראג, שכן הטמפרטורות מתונות, ויש פחות תיירים. עלי השלכת המדהימים מוסיפים שכבת יופי נוספת לעיר, מה שהופך אותה למושלמת לסיורי הליכה ולצילום תמונות. עם זאת, לקראת החורף, הטמרטורות יורדות ובעיקר בלילות יכול להיות קר מאוד ולעיתים גם גשום.

החורף הוא התקופה הקרה והחשוכה ביותר בשנה בפראג, עם טמפרטורות הנעות בין 0 ל-5 מעלות צלזיוס.  עם זאת, העיר נראית מהממת בחודשי החורף, מכוסה בשלג ומקושטת באורות וקישוטי חג המולד. עונת החורף היא זמן מצוין למי שהקור לא מרתיע אותו ומעוניין להתמקד בעיקר במבנים סגורים ומקורים. שן, בעונה זו העיר נראית שונה לחלוטין.

loader-image
פראג
2:58 am,
temperature icon 14°C
שמיים בהירים
Humidity 90 %
Wind Gust: 0 Km/h
Sunrise: 6:43 am
Sunset: 7:09 pm

דבר אחד שאתם צריכים לזכור בעת ביקור בפראג במהלך השנה, הוא שמזג האוויר עלול להיות בלתי צפוי. גם במהלך הקיץ, יכולים להיות גשמים פתאומיים וערבים קרירים. בחורף, מומלץ להגיע עם ביגוד חם ונעליים סגורות ומחממות כדי שלא תיפגעו מהקור השורר בעיר.

דברים שכדאי לדעת