מידע שימושי דובאי

סגרתם חופשה בדובאי וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד דובאי מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

סגרתם חופשה בדובאי וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד דובאי מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

דובאי מידע שימושי - המרת מטבע

המטבע הרשמי של דובאי הוא: דירהם. השער של הדירהם ביחס לשקל משתנה, כיום (נכון לשנת 2024) ניתן לומר ש 1,000 דירהם שווה כ 1,000 ש"ח.  הסימון שמזוהה איתו הוא: AED. 

השטרות של הדירהם הם: 5, 10, 20, 50, 100, 200, 500 ו1,000 דירהם.

דובאי מידע שימשוי - שטרות דירהם

המטבעות של הדירהם הם: 1,5,10,25 ו50 פילס.
ובנוסף מטבע של 1 דירהם.

דובאי מידע שימושי - מטבעות דירהם

תוכלו לבדוק את שער היורו במחשבון הבא:

כיום ניתן לשלם כמעט בכל מקום בכרטיס אשראי, לעיתים אפילו בשווקים ובמוניות. עוד לפני הטיסה, מומלץ לבדוק את אחוז העמלה בתשלום בכרטיס אשראי, לעומת אחוז העמלה בשער ההמרה וכך להחליט מהי הדרך שיותר משתלמת בשבילכם.

הפינה של דובי

לא מומלץ להסתובב עם כמות גדולה של כסף מזומן, מכיוון שזה יכול להיות פתח לאובדן או גניבה. כדאי לפצל את הכסף ולהחזיק אותו במספר מקומות (בארנק, בתא פנימי בתיק, פאוץ שנכנס מתחת לבגדים וכו'). אם יש במלון כספת ניתן לאחסן שם חלק מהמזומן שלכם. 

אם החלטתם להמיר כסף או למשוך מכספומט, חשוב להכניס את הכסף למקום בטוח לפני היציאה חזרה אל הרחוב.

מהן הדרכים להמיר לדירהם?

  1. המרה בארץ – ניתן להשיג דירהם בצ'יינגים, בדואר או בבנק. במקומות המרה שונים תמצאו ששער ההמרה שונה, לכן מומלץ לבדוק מראש מהו השער היציג, ולקנות במקום שבו שער ההמרה הוא הקרוב ביותר לשער היציג. שימו לב שברוב המקומות לא תהיה עמלה על ההמרה, אלא רק עמלה שהיא בתוך שער ההמרה. כלומר אם 100 דירהם שווה 100 ש"ח, כדי לקנות 100 דירהם תשלמו  110 או 120 ש"ח.
  2. המרה בעיר היעד – מומלץ לבצע את ההמרה בצ'יינג גדול ומוכר. שימו לב, לעיתים מסתובבים בקרבת הצ'יינגים אנשים מפוקפקים, שמציעים עזרה או המרה של הכסף. אל תתפתו לזה גם אם השער נשמע זול, לרוב מדובר בהונאה. בשום אופן לא מומלץ להמיר כסף אצל אדם פרטי ברחוב, מכיוון שלא ניתן לדעת מה אמינותו והאם הכסף אמיתי או מזויף.
    אנו ממליצים להמיר את הכסף עוד לפני החופשה, ולא לבזבז על זה זמן במהלכה. אם החלטתם בכל זאת להמיר בחו"ל, ההבדלים בין השערים הם לא ענקיים, ולכן אין צורך לחפש מקום מסוים, אלא ניתן לבדוק את המקומות בסביבתכם ולבחור מבניהם מקום שנראה אמין ומציע שער משתלם.
  3. משיכה מכספומט – עוד לפני שאתם טסים, כדאי לוודא שכרטיס האשראי שאתם לוקחים איתכם הוא בינלאומי, ולבדוק מהי העמלה על משיכת כסף בחו"ל. שימו לב שבעת משיכה מכספומט ישנן שתי עמלות – עמלה של חברת האשראי (לרוב אחוז מהסכום שנמשך) ועמלה של הכספומט עצמו (עמלה קבועה). כמו כן, וודאו שאתם יודעים וזוכרים את הקוד הסודי שלכם, כדי למשוך כסף או לשלם באשראי תהיו חייבים להקיש את הקוד.
  4. המרה בשדה התעופה – ברוב שדות התעופה ישנן עמדות של צ'יינג' שבהן תוכלו להמיר כסף. אך שיטה זו פחות מומלצת מכיוון ששערי ההמרה לרוב יהיו יקרים יותר ופחות משתלמים.

דובאי מידע שימושי - שקעי חשמל

בדובאי, כמו ברוב האמירויות המאוחדות, משתמשים בשקעי חשמל מסוג G (Type G).
השקע מורכב משלושה פינים מלבניים המסודרים בצורה משולשת.
שני הפינים התחתונים מיועדים להולכת הזרם החשמלי, והפין העליון מיועד להארקה.
הפינים הם בעלי צורה מלבנית ומעט עבים.
השקע עצמו עשוי להיות משולב עם מתג הפעלה וכיבוי לצורך בטיחות.
בישראל משתמשים בשקעים מסוג C ו-H, עם פינים עגולים ושטוח להארקה.
שקעי G נפוצים גם במגוון רחב של מדינות אחרות, בעיקר כאלו שהיו תחת השפעה בריטית.
בגלל ששקעים אלו שונים מרוב מדינות אירופה וארצות הברית, בבתי המלון יש מתאמים כדי שתוכלו להשתמש בשקעי החשמל, ברוב בתי המלון יהיו גם שקעי usb כדי שתוכלו להטעין את הטלפון הסלולרי שלכם. בכל מקרה, מומלץ להביא איתכם מתאם, כך תוכלו להשתמש בשקעי החשמל.

דובאי מידע שימושי - מזג אוויר

דובאי, העיר המופלאה שבאיחוד האמירויות, היא יעד תיירותי מוביל המציע חוויות בלתי נשכחות לכל מבקר. עם אטרקציות מהמפוארות ביותר בעולם, כמו בורג' ח'ליפה, קניון דובאי, ואי התמרים, העיר מזמינה אתכם לחוויה שאין לה שנייה. אך כדי למקסם את הנאה מהביקור, חשוב להתאים אותו לעונה הנכונה, כאשר מזג האוויר משחק תפקיד מכריע. 

הקיץ בדובאי הוא תקופה של חום עז ולחות גבוהה, עם טמפרטורות שלעיתים קרובות יהיו גבוהות מ-40 מעלות צלזיוס. זו עונה שבה טיול ברחובות העיר או באטרקציות תחת כיפת השמיים היא פחות מזמינה, מה שמוביל רבים לחפש פעילויות במרחבים ממוזגים. שימו לב, כי אטרקציות רבות סגורות לחלוטין במהלך חודשי הקיץ. למרות החום, דובאי מציעה מגוון רחב של אטרקציות הנמצאות במקומות ממוזגים שיכולות להעשיר כל ביקור. מקניונים עצומים ומפוארים, כמו קניון דובאי, ועד לאקווריום דובאי וביקור בבורג' ח'ליפה, העיר לא מאכזבת אף פעם. בנוסף, מוזיאונים וגלריות אמנות מציעים מקלט מהחום ומספקים חוויה תרבותית עשירה.

הסתיו בדובאי מסמן את ההתקררות הנעימה אחרי הקיץ הלוהט. הטמפרטורות מתחילות לרדת, מה שהופך את העיר להרבה יותר נוחה לסיורים ופעילויות חוץ. זהו זמן מצוין לצאת למדבר וליהנות מסיורי ג'יפים, רכיבה על גמלים, ואפילו לילות קמפינג תחת הכוכבים. פסטיבלים חוצות ואירועי תרבות מתחילים להתקיים ברחבי העיר, והגנים הפתוחים והפארקים מזמינים לטיולים ארוכים ונעימים.

loader-image
דובאי
4:59 am,
temperature icon 28°C
שמיים בהירים
Humidity 61 %
Wind Gust Wind Gust: 12 Km/h
Clouds Clouds: 0%
Sunrise Sunrise: 6:05 am
Sunset Sunset: 6:19 pm

החורף בדובאי הוא העונה האידיאלית לרוב התיירים, עם טמפרטורות נעימות שנעות בין 20 ל-25 מעלות צלזיוס בממוצע. האקלים הקריר יותר הופך את החורף לתקופה המושלמת לפעילויות בחוץ, כמו סיורים ברחבי העיר, ביקור בחופים, וטיולים במדבר. זוהי גם עונת השיא לאירועים תרבותיים ופסטיבלים, כולל פסטיבל הג'אז הבינלאומי דובאי ושוק החורף במדינה. תיירים יכולים ליהנות מהשקט והשלווה של העיר לפני העונה התיירותית העמוסה.

האביב בדובאי מתאפיין בעלייה הדרגתית בטמפרטורות, אך עדיין נשאר נעים ונוח לרוב הפעילויות. זהו זמן נהדר לצפות בפריחה בפארקים ובגנים, כמו גן הפרפרים של דובאי וגן הפרחים. האביב הוא גם עונה טובה לביקור באתרים התרבותיים וההיסטוריים של העיר, כאשר הטמפרטורות עדיין נוחות לסיורים ארוכים. 

בעוד שכל עונה בדובאי מציעה חוויות ייחודיות ומרתקות, החורף נחשב לעונה האידיאלית לביקור בשל הטמפרטורות הנעימות והמגוון הרחב של פעילויות ואירועים. לעומת זאת, הקיץ עשוי להיות מאתגר בשל החום הקיצוני והלחות, ולכן עשוי להיות פחות מומלץ לתיירים שאינם מתמודדים היטב עם טמפרטורות גבוהות. בכל עונה, חשוב להתאים את הפעילויות למזג האוויר ולהיערך בהתאם, כדי להבטיח חוויה נעימה ובטוחה באחת הערים המרתקות ביותר בעולם.

דברים שכדאי לדעת