מידע שימושי בודפשט

סגרתם חופשה בבודפשט וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד בודפשט מידע שימושי, תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

סגרתם חופשה בבודפשט וכבר ביררתם את כל מה שצריך על העיר, מלונות, מסעדות אטרקציות ועוד. בעמוד זה תמצאו את כל המידע החשוב על מנת להפוך את החופשה שלכם למושלמת.

בודפשט מידע שימושי - המרת מטבע

המטבע הרשמי של הונגריה הוא: פורינט. השער של הפורינט ביחס לשקל משתנה, כיום (נכון לשנת 2022) ניתן לומר ש 1,000 פורינט שווה כ 7-15 ש"ח. למרות שהונגריה הצטרפה לאיחוד האירופי כבר בשנת 2004, ההונגרים ממשיכים להשתמש במטבע הפורינט הישן והמוכר. הסימון שמזוהה איתו הוא: Ft. 

השטרות של הפורינט הם: 500, 1,000, 2,000, 5,000, 10,000 ו20,000 פורינט.

 

בודפשט מידע שימושי - שטרות פורינט

המטבעות של הפורינט הם: 5, 10, 20, 50, 100 ו200 פורינט.

בודפשט מידע שימושי - מטבעות פורינט

תוכלו לבדוק את שער הפורינט במחשבון הבא:

כיום ניתן לשלם כמעט בכל מקום בכרטיס אשראי, לעיתים אפילו בשווקים ובמוניות. עוד לפני הטיסה, מומלץ לבדוק את אחוז העמלה בתשלום בכרטיס אשראי, לעומת אחוז העמלה בשער ההמרה וכך להחליט מהי הדרך שיותר משתלמת בשבילכם.

הפינה של דובי

לא מומלץ להסתובב עם כמות גדולה של כסף מזומן, מכיוון שזה יכול להיות פתח לאובדן או גניבה. כדאי לפצל את הכסף ולהחזיק אותו במספר מקומות (בארנק, בתא פנימי בתיק, פאוץ שנכנס מתחת לבגדים וכו'). אם יש במלון כספת ניתן לאחסן שם חלק מהמזומן שלכם. 

אם החלטתם להמיר כסף או למשוך מכספומט, חשוב להכניס את הכסף למקום בטוח לפני היציאה חזרה אל הרחוב.

מהן הדרכים להמיר לפורינט?

  1. המרה בארץ – ניתן להשיג פורינט בצ'יינגים, בדואר או בבנק. במקומות המרה שונים תמצאו ששער ההמרה שונה, לכן מומלץ לבדוק מראש מהו השער היציג, ולקנות במקום שבו שער ההמרה הוא הקרוב ביותר לשער היציג. שימו לב שברוב המקומות לא תהיה עמלה על ההמרה, אלא רק עמלה שהיא בתוך שער ההמרה. כלומר אם 10,000 פורינט שווה 100 ש"ח, כדי לקנות 10,000 פורינט תשלמו  105 או 110 ש"ח.

     

  2. המרה בעיר היעד – מומלץ לבצע את ההמרה בצ'יינג גדול ומוכר. שימו לב, לעיתים מסתובבים בקרבת הצ'יינגים אנשים מפוקפקים, שמציעים עזרה או המרה של הכסף. אל תתפתו לזה גם אם השער נשמע זול, לרוב מדובר בהונאה. בשום אופן לא מומלץ להמיר כסף אצל אדם פרטי ברחוב, מכיוון שלא ניתן לדעת מה אמינותו והאם הכסף אמיתי או מזויף.
    אנו ממליצים להמיר את הכסף עוד לפני החופשה, ולא לבזבז על זה זמן במהלכה. אם החלטתם בכל זאת להמיר בחו"ל, ההבדלים בין השערים הם לא ענקיים, ולכן אין צורך לחפש מקום מסוים, אלא ניתן לבדוק את המקומות בסביבתכם ולבחור מבניהם מקום שנראה אמין ומציע שער משתלם.
    אם אתם מתכננים להמיר את הכסף בבודפשט, מומלץ להגיע לעיר עם יורו או דולר, ולא עם שקלים. זאת מכיוון שהרבה מהצ'יינג'ים בבודפשט לא מחזיקים בשקלים ולכן לא תוכלו להמיר בהם.

     

  3. משיכה מכספומט – עוד לפני שאתם טסים, כדאי לוודא שכרטיס האשראי שאתם לוקחים איתכם הוא בינלאומי, ולבדוק מהי העמלה על משיכת כסף בחו"ל. שימו לב שבעת משיכה מכספומט ישנן שתי עמלות – עמלה של חברת האשראי (לרוב אחוז מהסכום שנמשך) ועמלה של הכספומט עצמו (עמלה קבועה). כמו כן, וודאו שאתם יודעים וזוכרים את הקוד הסודי שלכם, כדי למשוך כסף או לשלם באשראי תהיו חייבים להקיש את הקוד.

     

  4. המרה בשדה התעופה – ברוב שדות התעופה ישנן עמדות של צ'יינג' שבהן תוכלו להמיר כסף. אך שיטה זו פחות מומלצת מכיוון ששערי ההמרה לרוב יהיו יקרים יותר ופחות משתלמים.

בודפשט מידע שימושי - שקעי חשמל

שקע החשמל בבודפשט זהה לשקע הקיים ברוב מדינות אירופה, ומתאים לתקעים הנפוצים בארץ של שני פינים. מתח החשמל והתדר שלו זהים לזה הישראלי, כך שתוכלו להשתמש כרגיל במוצרי החשמל שלכם גם בבודפשט. חשוב לשים לב כי בבודפשט השקעים הינם בעלי 2 פינים בלבד (ולא 3 כמו בישראל) הנקראים Type C ו Type F. כך שאם ברשותכם מוצר בעל 3 פינים, שאתם מעוניינים להשתמש בו בעיר, מומלץ להביא איתכם מתאם חשמל מתאים.

בודפשט מידע שימושי - מזג אוויר

בודפשט מדהימה בכל מזג אוויר, לא משנה באיזו עונה תסעו אליה, תמיד תוכלו להנות ממנה ולמצוא פעילויות שיעניינו אתכם.

בודפשט חווה ארבע עונות שונות.
חודשי הקיץ לרוב יבשים וחמים, והטמפרטורה בשיא הקיץ תהיה בסביבות 30 מעלות ובימים קיצוניים יכולה להגיע אפילו ל36 מעלות. לכן, גם בקיץ רוב הזמן מזג האוויר יהיה משולם לטיולים. אבל, ברוב המקומות בהונגריה לא קיימים מזגנים ובימים חמים מאוד תצטרכו להתאמץ מאוד כדי לברוח מהחום השורר בעיר.
חודשי החורף בדר"כ הם קרים ורטובים. בשיא החורף הטמפרטורות יהיו בסביבות 0 מעלות. וגם שלגים הם לא מחזה נדיר בעיר. למי שלא סובל מקור, טיול בבודפשט בחורף יהיה קסום במיוחד עם השלג מסביב. שימו לב, שברוב המקומות קיים חימום שבחורף פועל במלוא העוצמה, מומלץ להתלבש בשיטת הבצל. בחוץ להתכסות בכמה שכבות, וכשאתם נכנסים למקום חם, להוריד חלק מהשכבות.
חודשי הסתיו והאביב יהיו בדרך כלל נעימים לטיולים ואפילו מעט קרירים בערבים. אך מבחינת גשמים מזג האוויר יכול להיות ממש לא צפוי (בעיקר בחודשי האביב). ובכל זמן יכול לתפוס אתכם מבול של ממש באמצע היום.

loader-image
בודפשט
11:50,
temperature icon 17°C
גשם קל
Humidity 68 %
Wind Gust: 0 Km/h
Sunrise: 06:24
Sunset: 18:52

חשוב לשים לב למזג האוויר בבודפשט בעת הביקור, שכן מזג האוויר יכול להיות די בלתי צפוי ויכול להשתנות במהירות. אם אתם מבקרים בקיץ, חשוב להביא הרבה קרם הגנה וללבוש בגדים קלים ונוחים. בחורף, בגדי חורף חמים ואביזרי חימום הם חובה, שכן הטמפרטורות יכולות להיות נמוכות למדי בעיקר בשעות הלילה.

דברים שכדאי לדעת